Monday 1 August 2011

Hari yang sangat penat~

hari nie hari ahad dan aku kene bekerja pada pukul 11 pagi..badan rasa dah lemah longlai sebab tak cukup tidur disebabkan minum air kopi sebelum tidur..hishh menyesal gak laa telan air hitam pekat tu..tapi manis..haha..pagi tadi bangun solat subuh dalam pukul 6.30 camtu pastu terus tumbang sambung tidur balik..nasib baik laa aku sempat kunci jam..kalau tak konfem tak bangun sampai maghrib..tepat jew pukul 9 pagi aku dikejutkan dengan bunyi bising macam **** dari handphone aku..rasa macam nak hempas pun ade gak en sebab memang tyme tu rasa letih+mengantuk+malas. and semua lagi laa bende yang aku rase tapi tak mampu nak diluahkan secara lisan dan tak boleh dilihat dengan mata kasar..haha..~

Lepas mandi jew aku terus pergi makan kat mamak jap roti tosai dengan teh tarik..agak2 dah kenyang aku terus pergi bayar kat kaunter..balik jew rumah time tu dah pukul 9.45..aku siap2 sambil on facebook jap..tengok komen,balas komen,chat dengan seseorang,like status orang and macam2 lagi bende yang biasa aku lakukan kalau berfacebooking..bila rasa dah puas jew aku online..aku terus logout then shutdown lappy dalam pukul 10.30 terus turun bawah rumah sewa aku nak gerak merembat pergi kerja..turun2 jew tengok2 hujan baru nak start pulak..adoyaiii..tapi takpe laa hujan kan rahmat dari Allah s.w.t..so nak tak nak kena laa terima dan bersyukur dengan hati yang ikhlas rahmat dan nikmat yang tuhan dah bagi..hehe..^_^

aku terus start motor..panaskan enjin jap dalam 2 minit camtu terus aku gerak dari bukit mahkota nie nak kew kl..keluar jew dari bukit mahkota nie lepas tol hujan turun mencurah-curah menambahkan lagi kelebatannya..haaiiii...nasib badan laa kan..aku memang malas gyle nak berhenti-henti lepak bawah jambatan fly over nie..haha..so resultnye aku teruskan laa jugak perjalanan aku tanpa menoleh ke belakang langsung..habis basah kuyup baju,seluar,sweater dengan topi wendy's aku..nasib baik laa kasut aku tak basah sebab kalau basah pastu dok pakai lagi dengan relax konfem bau macam lahajisss lagi teruk dari cagu kaki..sampai lipas yang kotor tu pun kalau bau boleh terhuyung-hayang kalau nak jalan...hahaha~

sampai jew kat simpang nak menghala kew serdang hujan dah start berhenti..Alhamdulillah sangat2 sebab aku tengok matahari dah start muncul nak memanaskan alam yang sebentar tadi basah dihujani dengan hujan rahmat..aku teruskan lagi pecut motor aku sampai meter mencecah ke tahap maksimum bagi motor LC standard seperti kepunyaan aku 150 km/h...last2 sampai jugak aku kew destinasi tujuan aku times square yang ketika tu dah bersepah dengan kelibat2 makhluk Allah bergelar manusia..tapi seperti biasa ramai yang aku nampak kebanyakannya dari golongan remaja seperti aku jugak..ade yang jalan sorang2 dan ada jugak yang jalan berkepit tangan,berpelukan badan sesama couple masing2..aku dalam hati tengok kadang2 jeles jugak en..tapi nak wat camne kan sebab aku sekarang nie dah jadi single and simple balik start bulan may hari tu..huhu...terima jew laa hakikat Ayie Sahaja oiii..nama kau tu pun dah kene dah dengan nasib diri kau yang sahaja tu..hahaha~

Lepas parking jew motor kat tempat parking..bakar rokok jap terus gerak naik tangga kecemasan lepak duduk2 jap tepi tangga habiskan rokok then gerak masuk wendy's..sampai2 jew letak barang jap basuh tangan,,pakai glove,,pakai apron...dan bermulalah rutin kerja aku masak daging nak buat burger..dah laa berdiri jew kerja aku..sakit kaki,,sakit lutut,,sakit tangan,,sakit tengkuk,,sakit kepala,,sakit badan dan sakit hati pun start laa kan..tapi takpe laa sebab benda tu semua mengajar aku untuk tak terus bekerja di bawah orang..sebab kerja bawah orang nie memang letih die tak same macam kerja kat office sendiri..pastu banyak beza antara kerja bawah orang dengan bekerja sendiri...so nanti lepas habis belajar kalau boleh aku nak bukak bisnes sendiri..baru puas hati..boleh buat sesuka hati jew...relax and tak kusut otak..

Tepat jew pukul 3.00 petang..manager aku suruh stop jap amik makanan free and g rest dulu..aku terus amik burger double special dengan air 100 plus g lepak belakang rehat jap sambil makan dengan minum..settle jew semua aku mintak izin manager nak gerak g toilet jap merokok kat tangga dalam setengah jam jugak laa aku melepak rehatkan kaki dengan lutut aku yang dah separuh bengkok nie..pas dah abis semua aku masuk balik kitchen sambung kerja aku balik sampai laaa pukul 8 malam..dah habis jew kerja aku semua aku terus balik dengan member serumah sewa aku balik ke bukit mahkota..

Dalam  pukul 9.00 macam tu aku pun sampai kat bukit mahkota..Arip member aku tadi ajak lepak minum jap kat kedai Ikan bakar area rumah sewa aku..aku pun follow jew laaa...padahal badan dah penat gyle nak mampus nie..argghhhh...lain kali laa aku sambung merepek lagi..mata aku dah nak tertutup nie..ngantuk gyle weyhhh...aku tidur dulu..salam..gudnite pada sesiapa jew kt luar sana yang masih hidup ataupun yang telah tiada...hahaha..daaaa....~

No comments:

Post a Comment