Tuesday 2 August 2011

1st puasa tahun 2011...

Alhamdulillah syukur pada Allah yang maha besar kerana dengan limpah kurnianya dapat juga aku menunaikan ibadah puasa hari yang pertama tahun 2011 ini..aku rasa lapar sangat2 jugak start petang tadi sbb semalam aku tidur lambat dalam pukul 3 pagi then terus terlepas sahur...huhu..dah nasib badan..tapi nasib baik dengan berbekalkan sabar aku teruskan jugak sampai laa waktu berbuka tadi..

Mak aku masak punya laa banyak,maklum laa anak sulung die nie jarang balik rumah..so sebab tu laaa kowt die happy sangat terus masak banyak giler makanan..nasib baik laa adik perempuan aku intan ade sekali kalau tak konfem tak habis semua makanan tadi..hehe..tapi aku rasa sedih gak laa sebab 1st puasa tahun nie tak dapat makan sama2 satu family..adik lelaki aku buat spoil pergi belajar jauh2 lak..kat uitm penang...huhu..die nak balik jauh sangat lak en..

Time aku dah nak habis makan tiba2 loceng rumah berbunyi..aku terus bukak pintu tengok ayah aku baru balik dari kerja..lepas dah letak semua barang yang dia beli..aku terus amikkan nasi die dengan lauk yang die nak sambung sekali makan dengan aku..perut aku rasa macam dah nak meletup jew..mane tak nya..lepas makan mee goreng terus aku rembat makan nasi lak dengan ayam goreng+sayur kangkung+paru masak cili api..hahaa..lepas tu minum air bandung lak..perghhhh layan gile...

Bile dah semua selesai makan aku lepak jap kt depan bukak facebook saje jew nak bagi makanan yang aku dah telan tadi turun kt perut aku nie..agak2 line dah clear pastu perut aku dah tak kembung lagi..aku terus masuk bilik air amik wuduk solat maghrib..lepas dah solat aku lepak kt ruang tamu borak2 dengan family aku..tanya khabar aku semua..ape cerita aku kt kolej ngan umah sewa..agak2 dah kul 8.30 macam tu ayah aku ajak g solat terawih kt surau bawah..aku buat 8 rakaat jew..tak larat laa..haha..aku terus blah naik atas siap2 kemaskan barang aku semua..

Aku gerak balik bukit mahkota malam nie jugak..lam pukul 9.45 camtu aku terus gerak hantar adik perempuan aku jap kt hostel dye..time dah sampai hostel tu azam lak call aku cakap dye dah ondaway nak balik rumah dye kt kayu ara damansara..aku pun terus laa tembak g sana ikut highway sungai besi...sampai2 jew lepak jap minum2,,sembang2 ngan azam,,acap,,naqib...pastu pukul 11.45 tadi terus balik rumah sewa..sampai lam pukul 12.30..aku terus mandi..dan sekarang aku kt lam bilik laa tengah menaip...hahaha..sampai di sini saja cerita saye..blah dulu okay..nak tidur esok ade kelas pagi pastu petang pukul 6 nak g keje lak..adoyai sakit badan betul laa kerja sambil belajar nie..keyh ar gerak dulu..salam..~

No comments:

Post a Comment