Tuesday, 15 November 2011

Makna Di Sebalik Kata-Kata Yang Tak Habis DIUCAP....

  • "Aku Ni Bukan Apa..."
Maknanya dia tu bukan laa sape-sape jadi kalau nak berharap kat orang camni..lebih baik rentikan laaa..menyesal tak sudah jew nanti..
  • " Ni Aku Nak Cakap Sikit..."
Maknanya yang sikit itu bukan yang dia nak cakap tapi apa yang dia boleh buat atau bantu korang..
  • "Aku Ni Nak Cakap Susah , Tak Cakap Pun Susah..."  
 Maknanya lebih baik korang jangan dengar atau ikut langsung pun ape die cakap sebab akan menyusahkan korang lak nanti..!
  • "Aku bukan Tak Nak Pegi Tapi..."
Maknanya tak payah korang susah -susahkan diri korang nak mengajak orang perangai macam nie kalau tidak korang jugak yang tanggung susahnye...
  • " EEE , Takpelah..."
Maksudnya dia sebenarnya nak minta something atau bantuan tapi segan atau malu dan macm-macam lagi terpaksa dipendamkan..susah gak orang camni en..huhuhu..:: (
  •  "Kalau Aku Cakap Ko Jangan Marah...."
Maknanya perkara yang nak dicakap tu memang akan mendatangkan kemarahan tapi sebelum tu nak mintak persetujuan dulu supaya tak dimarahi..
  •  "Tengoklah Dulu..."
Maknanya dia tak pasti , maka kalau nak mengharapkan sesuatu jangan laa letakkan harapan yang tinggi menggunung daik padanya.. hehehe.. :D

*Ini pulak bila sume ayat kat atas tu digabungkan maka akan terjadilah sepert ini..

-------) Aku ni bukan apa , ni aku nak cakap sikit , aku ni nak cakap susah..tak cakap pun susah , aku bukan tak nak pegi tapi , Eee..takpelah , kalau aku cakap ko jangan marah , tengoklah dulu..

(*_*)-v kesimpulannya kat sini..setiap hari mesti korang tak penah miss langsung pun sebut salah 1 dari perkataan kat atas nie enn...tu pun mengikut kajian aku laa..dah lame dah aku kaji bende nie..hahaha..:]

<<<<BORING SIOTTTTTT>>>>

4 comments:

  1. hahaha...yelaa,,,ebatt :D
    tny sket boleh?

    ReplyDelete
  2. hahaha..xhebat pun laa..byase jew..:D
    nk tnye ape eyh?

    ReplyDelete
  3. haha..yekew?awat lmbat sgt nk ingat balek ape nak tanye..ahakss..pew dye eyh?

    ReplyDelete